تعمیر تجهیزات زیبایی پزشکی

تعمیر تجهیزات زیبایی پزشکی

تعمیر تجهیزات زیبایی پزشکی – تعمیر تخصصی برد و قطعات الکترونیکی انواع تجهیزات زیبایی پزشکی در کلینیک دیجی برد صورت می گیرد.

بررسی دستگاه پزشکی HIFU

دستگاه زیبایی HIFU ، جهت سفت کردن و لیفت پوست صورت به کار می رود. HIFU جایگزین روش زیبایی لیفت صورت با نخ می باشد که با تحریک کلاژن پوست به از بین بردن چین و چروک صورت کمک می کند.

 هایفو از فناوری امواج اولتراسوند ultrasound جهت تحریک لایه های عمیق پوست استفاده می کند. که برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز ، آکنه های شدید در ناحیه درمان توصیه نمی شود.

 جراحی زیبایی لیفت صورت برای زیباجو هزینه بسیار بالایی دارد این در حالیست که دستگاه HIFU هزینه بسیار پایینی دارد و جای هیچ زخم و اسکاری در پوست زیبا جو به همراه ندارد.

نحوه عملکرد دستگاه پزشکی HIFU

قبل از استفاده از دستگاه تکنسین ناحیه مورد نظر را تمیز می کند . در برخی مواقع از یک کرم بی حسی موضعی استفاده می شود سپس ژل اولتراسوند روی ناحیه مورد درمان قرار می گیرد و در نهایت دستگاه روی پوست امواج اولتراسوند را در پالس های کوتاه به مدت ۳۰ تا ۹۰ دقیقه   وارد می کند.

شرح مختصر دستگاه های لاغری

دستگاه های لاغری ، از فناوری الکتروتراپی electrotherapy ، جهت تحریک عضلات و کاهش چربی بدن  استفاده می کنند. جریان‌ های ساطع شده توسط دستگاه، ماهیچه‌ های بدن را منقبض می‌ کند و ماهیچه‌ ها از چربی اطراف به عنوان منبع انرژی استفاده کنند. در برخی از دستگاه های لاغری از تکنولوژی لیزر به عنوان محرک سلول های چربی استفاده می گردد . این نوع دستگاه لاغری برای کاهش چربی در یک موضع مشخص ، تناسب اندام و بهبود ظاهر پوست به کار می رود.

دستگاه لاغری کاویتاسیون از امواج اولتراسونیک برای شکستن سلول های چربی استفاده می کند. این امواج توسط سیستم لنفاوی بدن جذب می شوند و در آنجا به مواد زائد مایع تبدیل می شوند. این دستگاه یک روش ایمن و موثر برای کاهش چربی است اما بدون رژیم غذایی سالم و ورزش منظم نمی تواند به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد،

معرفی دستگاه میکرونیدلینگ microneedling

میکرو نیدلینگ microneedling ، یک نوع دستگاه زیبایی در صنعت پزشکی می باشد که جهت بهبود ظاهر اسکار های آکنه صورت ، چین و چروک صورت ، اسکار های شکمی ناشی از زایمان به کار می رود .

محصولات میکرونیدلینگ ، حاوی تعداد زیادی سوزن کوچک و نازک هستند که روی یک غلتک مشابه سیلندر نصب می شوند و روی پوست می چرخند.

برخی از دستگاه های microneedling دارای سوزن‌ های کوتاهی هستند  که فقط به بالاترین لایه پوست که عمدتاً خشک و مرده است، نفوذ می کنند و برخی دیگر از محصولات دارای سوزن های بلندتری هستند و به لایه های عمیق تر پوست  که دارای سلول های زنده، اعصاب و رگ های خونی هستند نفوذ می کنند.

معرفی دستگاه لیزر مو های زائد

دستگاه های زیبایی لیزر موهای زائد به کمک پرتو های نور پالسی IPL   فولیکول مو را از بین می برد. اما مو به صورت چرخه‌ ای رشد می‌ کند و لیزر ها فقط در طول چرخه فعال رشد مو به فولیکول‌ ها آسیب می‌ زنند. بنابراین چندین درمان با فاصله حدود یک ماه طول می کشد تا به طور کامل رشد مجدد مو متوقف شود.

لیزر مو های زائد در برخی موارد درد ، ناراحتی و قرمزی پوست برای یک مدت کوتاهی را برای زیباجو به همراه دارد و ممکن است که برای افرادی با پوست خاص و زنان باردار گزینه مناسبی نباشد.امروزه با تولید دستگاه های لیزر خانگی دیگر نیازی به رفتن کلینیک زیبایی ندارید اما دستگاه های لیزر خانگی کارتریج سبک و قدرت باتری محدودتری دارند برای همین تضمینی برای رفع کامل موهای زائد را نمی دهند.

برای افرادی که  پوست رنگ پریده و موهای تیره دارند دستگاه لیزر بسیار کارآمد می باشد اما اگر پوست خود را برنزه کرده اید باید اجازه بدهید قبل از لیزر ، رنگ پوست شما به حالت طبیعی خود برگردد تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

نکات لازم قبل از لیزر موهای زائد

در ابتدا حتما باید زیباجو روز قبل از جلسه لیزر ، موی ناحیه مربوطه را به صورت کامل بتراشد. در حین لیزر باید برای محافظت از چشم ها از عینک های مخصوص استفاده گردد.

تکنسین دستگاه معمولا از یک ژل خنک کننده یا اسپری هوای خنک کننده روی ناحیه پوست که قرار است لیزر شود اعمال می کند ، سپس یک دستگاه دستی را روی پوست  فشار می دهند و لیزر را فعال می کنند. این دستگاه ممکن است شبیه یک نوار الاستیک باشد که روی پوست شما می زند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *